Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hledání tělesné přítomnosti při procesu tvorby
Hanušová, Eliška ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Tato práce se zabývá tělesnou přítomností herce na jevišti při zkoušecím procesu a následném představení samotném. Dělí se na dvě části, přičemž v první se zabývá přítomností fyzickou. V této části se píše především o rozvoji fyzických dovedností a zlepšování tělesné kondice. V druhé části se zabývá přítomností mentální, koncentrací, odpočinkem atd. Skrze příklady konkrétních cvičení, se v práci nastiňuje jakýsi postup pro nalezení tělesné koncentrace a napětí v těle. Příklady konkrétních situací a cvičebních postupů se vztahují k průběhu tvůrčího procesu představení /Barunka is leaving/, které mělo premiéru 13. 4. 2017 ve studentském divadle Disk.
Herecká práce v kontextu jógového psychofyzického tréninku
Čižinská, Lucia ; ŠPLÍCHALOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Cílem této práce je prozkoumání procesu herecké tvorby, konkrétně během zkoušení absolventské inscenace Barunka is leaving v divadle DISK, v kontextu jógového psychofyzického tréninku. Ráda bych si ověřila, jak tento trénink může v herecké práci pomoci a jak může naopak svazovat. Nakolik může napomáhat schopnosti koncentrace na jevišti i během zkušebního procesu divadelního útvaru. Dalším záměrem této práce je zjistit, jestli může pravidelné praktikování jógy pomoct v upevňování kruhu veřejné samoty a jakým způsobem dosáhnout, aby tato specifická cvičení nefungovala jenom jako introvertní soustředění. V práci se dále zaměřím na různé eventuality aplikování jógy na hereckou tvorbu v průběhu zkoušení divadelní inscenace podle cvičení, které aplikovali Konstantin Stanislavskij a Jerzy Grotowski. Už v minulosti se nemálo divadelníků zaobíralo aplikováním jógy. Mezi nejdůležitější z nich pro mou dosavadní zkušenost patří právě K. Stanislavskij a J. Grotowski. Tato práce reflektuje postupy, kterým se reformátoři věnovali, z jakých inspiračních zdrojů čerpali a zároveň co je vedlo k pátrání skrze jógu. Cílem této bakalářské práce je shromáždit poznatky o vylepšování herecké kondice díky jógovým technikám - fyzickým (asánám), psychickým (koncentrace, zklidnění mysli) a jak tyto poznatky následně využít v procesu zkoušení divadelní inscenace.
Možnosti tvůrčí herecké práce v uzavřené divadelní skupině
Krippnerová, Tereza ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; NĚMEC, Marek (oponent)
Cílem této práce je hledat možnosti tvůrčí herecké práce v uzavřené divadelní skupině. Klade otázky, jak může herec nebo skupina tvůrčí potenciál podporovat, nebo ho naopak zavírat. Pojmenovává, jaké překážky je třeba překonávat a jaká pravidla je třeba dodržovat, aby tento organismus zdravě fungoval. Práce poskytuje náhled do uzavřené divadelní skupiny Gruppo Jobel, nabízí porovnání se zkušenostmi ze studií na pražské DAMU v oboru činoherní herectví a opírá se o nastudovanou literaturu. Výsledky této práce umožňují především inspiraci pro další tvůrčí činnost, která může pozitivně ovlivňovat průběh zkoušení divadelních inscenací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.